Konkurs czytania nut głosemZespół Państwowych Szkół Muzycznych
Ogólnopolski Konkurs Czytania Nut Głosem
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych

Dla Kandydatów

Wszystkich zainteresowanych podjęciem nauki w naszej szkole prosimy o złożenie w dniach od 8 kwietnia do 19 maja br. w sekretariacie szkoły odpowiednich dokumentów. Sekretariat czynny od pon. do pt. w godz. 8:00 – 18:00

Egzaminy i przesłuchania na rok 2017/2018 rozpoczynają się od 05. czerwca.

OSM I st. i PSM I st. (szkoła podstawowa)

Należy wypełnić podanie online.

Organizujemy kurs przygotowawczy w soboty (22 – 04; 6, 13, 20, 27 – 05), w cenie 150 zł.

W godzinach przedpołudniowych. Informacje i zapisy w sekretariacie szkoły.

Badania przydatności do szkół I st. :

  • Obowiązkowy test rytmiczny i melodyczny 20 i 27 maja 2017 r.
  • OSM I st. i PSM I st. 05. 06 – 09. 06. 2017 r.

OSM II st. i PSM II st. (poziom gimnazjum i liceum)

Należy wypełnić podanie online.

OSM II st. – Klasa I

  • odpis ocen za I semestr szkoły ogólnokształcącej i muzycznej
  • oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej – czerwiec

OSM II st. – dodatkowy nabór do klasy IV (odpowiednik I kl. liceum)

  • odpis ocen za I semestr szkoły ogólnokształcącej i muzycznej
  • oryginał zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego OSM II st.
  • klasa wokalistyki – zaświadczenie od foniatry o możliwości kształcenia wokalnego
  • świadectwo z ostatniej klasy PSM I st.

UWAGA! Istnieje możliwość podjęcia nauki w PSM II st. bez „przygotowanie muzycznego” – klasa kontrabasu, wokalistyki i wybranych instrumentów dętych (fagot, waltornia).

 

Terminy egzaminów wstępnych dla II st.:

  • test pisemny – 05 czerwca 2017 r.
  • sekcja fortepianu – 06 czerwca 2017 r.
  • sekcja instrumentów dętych – 06 czerwca 2017r.
  • sekcja instrumentów smyczkowych – 7 czerwca 2017 r.
  • wydział wokalny – 05 czerwca 2017 r.

Na egzamin wstępny ze śpiewu, prosimy o przygotowanie 2 utworów wokalnych

ZAKRES WYMAGAŃ OCENIANYCH PODCZAS EGZAMINÓW WSTĘPNYCH

Zakres wymagań obowiązujacych podczas egzaminów wstępnych do I klasy OSM i PSM II st.

Ćwiczenia słuchowe (rozpoznawanie, zapisywanie, śpiewanie):

  • Ćwiczenia 1 – głosowe tonalne a’vista
  • Gamy do 5 znaków: durowe naturalne, molowe, we wszystkich odmianach
  • Interwały
  • Trójdźwięki: durowe i molowe w postaci zasadniczej i w przewrotach, zmniejszone i zwiększone
  • Triada harmoniczna w odmianach gam: durowej naturalnej, moll harmonicznej
  • D7 we wszystkich postaciach
  • Powtórzenie głosem zagranego poprzednika, dośpiewanie następnika
  • Ćwiczenia rytmiczne – realizacja zapisanego rytmu

Zasady muzyki:

  • Gamy: znajomość koła kwintowego (tonacje durowe do 5 znaków i molowe równoległe),
  • Budowanie gam: durowej naturalnej, molowych, we wszystkich odmianach
  • Interwały – budowanie od podanego dźwięku
  • Trójdźwięki – budowanie od podanego dźwięku: trójdźwięku durowego i molowego w postaci zasadniczej i w przewrotach, trójdźwięku zmniejszonego i zwiększonego
  • Triada harmoniczna – budowanie w podanej tonacji (w odmianie dur naturalnej i moll harmonicznej)
  • Dominanta septymowa: budowanie od podanego dźwięku i rozwiązywanie D7 w postaci zasadniczej
  • Znajomość struktury D7 w przewrotach

Zakres wymagań ocenianych podczas egzaminów wstępnych do IV klasy OSM i PSM II st.

Ćwiczenia słuchowe (rozpoznawanie, zapisywanie, śpiewanie):

  • Ćwiczenia 1-głosowe tonalne a’vista
  • Gamy do 7 znaków: durowe naturalne i harmoniczne, molowe, we wszystkich odmianach
  • Interwały proste i złożone
  • Trójdźwięki: durowy, molowy i zmniejszony w postaci zasadniczej i w przewrotach, zwiększony
  • Triada harmoniczna w odmianach gam: dur naturalnej i harmonicznej, moll harmonicznej, doryckiej i eolskiej
  • D7 we wszystkich postaciach
  • Powtórzenie głosem zagranego poprzednika, dośpiewanie następnika
  • Ćwiczenia rytmiczne – realizacja zapisanego rytmu

Zasady muzyki:

  • Gamy: znajomość koła kwintowego (tonacje do 7 znaków) i pokrewieństwa tonacji,
  • budowanie gam: durowej naturalnej i harmonicznej, molowych, we wszystkich odmianach
  • Interwały – budowanie od podanego dźwięku:
  • Trójdźwięki – budowanie od podanego dźwięku trójdźwięku durowego, molowego i zmniejszonego w postaci zasadniczej i w przewrotach oraz trójdźwięku zwiększonego
  • Triada harmoniczna – budowanie w podanej tonacji (w odmianie dur naturalnej i harmonicznej i w moll harmonicznej, doryckiej i eolskiej)
  • Dominanta septymowa: budowanie od podanego dźwięku D7 w postaci zasadniczej i w przewrotach
    rozwiązywanie D7 w postaci zasadniczej i w przewrotach
  • Wiadomości z zakresu agogiki, dynamiki, artykulacji, ozdobników i kluczy

Harmonia:

  • Posługiwanie się trójdźwiękami triady i różnymi formami D: w zadaniach z danym sopranem, basem cyfrowanym lub funkcjami w układzie skupionym
  • Granie kadencji doskonałych w układzie skupionym

Historia Muzyki:

  • Ogólna znajomość epok w historii muzyki oraz kompozytorów i ich twórczości.
  • Szczegółowa znajomość epok: Starożytności, Średniowiecza i Renesansu

 

Ogłoszenie wyników 13 czerwca 2017 r. (wtorek)